رئیس پلیس فتاکرمان هشدارداد:

آلوده شدن سیستم در پی دانلود فایل‌های ویژه ماه محرم 

رئيس پليس فتا استان کرمان گفت:شهروندان هنگام دانلود هر گونه نرم افزار،فیلم و آهنگ مذهبی ویژه ماه محرم مراقب بدافزارهای مخرب باشند که سیستم‌شان را آلوده نکند.
کد خبر: ۱۳۳۱۳۲۳
به گزارش جام جم آنلاین کرمان؛سرهنگ امين يادگار نژاد،تصریح کرد:باتوجه به فرارسیدن ماه محرم ‌و استفاده کاربران از شبکه‌های اجتماعی،مجرمان ممکن است اقدام به قراردادن نماهنگ،کلیپ و نرم‌افزاهای مرتبط با این ایام در سطح گروه‌ها و کانال‌های شبکه‌های اجتماعی کنند.

وی افزود:یکی از راه‌های سرقت اطلاعات کاربران، ارسال بدافزار است که معمولاً در قالب فایل‌هایی ضمیمه شده است؛که کاربر به هنگام نصب برنامه مجوزهایی(از قبیل دسترسی به دفترچه تلفن، پیامک‌ها،تماس‌های تلفنی و…)را به نرم‌افزار می‌دهد که ازاین‌رو به مجرمان سایبری اجازه نفوذ به تلفن همراه قربانی را می‌دهد.

سرهنگ يادگار نژاد،دانلود نرم افزارها و ادعیه‌های مذهبی ویژه ایام محرم را مناسب‌ترین روش برای ارسال بدافزار دانست وگفت:با توجه به اینکه دانلود و دریافت فایل‌های مذهبی،نرم افزارهای مرتبط در این ایام افزایش پیدا می‌کند،لذا پیش‌بینی می‌شود ارسال این‌گونه بدافزارها درقالب فایل‌ها وجود دارد؛بنابراین هموطنان عزیز باید دقت وحساسیت بیشتری در دانلود و نصب فایل‌های مذهبی داشته باشند.
 
رئیس پلیس فتا استان کرمان در خصوص دیگر ترفند این مجرمان سایبری گفت:درپی تبلیغات دانلود مداحی یا فایل‌های مذهبی با کمترین قیمت شاهد ارسال لینک‌های جعلی در کانال‌ها و شبکه‌های ‌اجتماعی هستیم که کاربران به صفحات جعلی پرداخت هدایت کرده؛ منجر به سرقت اطلاعات بانکی و درنهایت خالی شدن حساب شهروندان می‌شود.

سرهنگ يادگار نژاد،برای جلوگیری از نفوذ بدافزارها به کاربران توصیه کرد:آنتی ویروس سیستم خود را به روز کرده بعداز هردانلود،ویروس کشی سیستم نیز ضروری است.

وی همچنین به کاربران تاکید کرد:برای دانلود برنامه‌ها وفایل‌های مذهبی حتما از طریق سایت‌های معتبر اقدام کرده و به هیچ عنوان به پیام‌ها یا کانال‌های راه افتاده در شبکه‌های اجتماعی اطمینان نکنید. 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها